Czym są mikroliście?
To prawdziwy superfood! Już nie kiełki, jeszcze nie dorosłe rośliny - mikroliście
Mikroliście (ang. microgreens), czy też mikrolistki, to pośrednia forma pomiędzy kiełkiem, a dojrzałą rośliną. To istny superfood - zdrowe, smaczne i pięknie wyglądają na talerzach! Bogate w szereg witamin, przeciwutleniaczy oraz mikro i makroelementów – na przykład żelaza, potasu, czy kwasu foliowego. Wyglądają zdecydowanie inaczej niż ich dorosłe odpowiedniki - mają na ogół łodyżkę i 2 listki - tzw. liścienie i ok. 7 cm wzrostu.
Brzmi jak kiełki. Trochę tak! Wszyscy znamy popularne i zdrowe kiełki, którymi obficie posypujemy dania i to właśnie z kiełkami możemy kojarzyć mikroliście. Z tą różnicą, że mikrolistki zbierane są 7-14 dni po kiełkowaniu, nie są już zatem kiełkami. Co jeszcze odróżnia mikroliście od kiełków? Mikroliście są już ukorzenione – nie zjadamy ich zatem w całości, ale ścinamy tuż przy podłożu - łodyżki są jak najbardziej jadalne.

Pyszne

Zdrowe

Ekologiczne

Jak jeść mikroliście?
Oprócz wielu witamin, mikroliście są także przepyszne! Swoimi kolorami i wariackimi kształtami kuszą oczy, a daniom nadają unikatowego charakteru. Jakby tego było mało - mikroliście pasują do bardzo wielu dań

Zup

Burgerów

Sałatek

Jakie mikroliście mamy w ofercie?
Mikroliście mają intensywne smaki, które różnią się w zależności od gatunku - od delikatnych i wiosennych po super ostre

Mikroliście amarantusa

lekko słodkie, o buraczanym posmaku

Pełne:

witamin i mikroelementów

Mikroliście rzodkiewki

ostre, przypominające w smaku dorosłą rzodkiewkę

Pełne:

- kwasu foliowego: 50 μg/100g - witaminy C: 20 mg/100g - Witaminy A: 50 μg/100g - żelaza: 11,5 mg/100g - fosforu: 820 mg/100g - magnezu: 440 mg/100g

Mikroliście grochu

chrupiące, lekko słodkie, jak groszek prosto ze strączka

Pełne:

- witaminy A: 50 mg/100g - potasu: 3189 mg/100g - fosforu: 809 mg/100g

Mikroliście gorczycy

nasze najostrzejsze mikroliście

Pełne:

- kwasu foliowego: 50 μg/100g - cynku: 10,56 mg/100g - magnezu: 318 mg/100g

Mikroliście czerwonej kalarepy

łagodne, neutralne w smaku

Pełne:

- kwasu foliowego: 50 μg/100g - witaminy A: 50 mg/100g - wapnia: 408 mg/100g - magnezu: 394 mg/100g - cynku: 11 mg/100g

Mikroliście słonecznika

soczyste, chrupiące, jak świeży słonecznik skubany w lipcu

Pełne:

- witaminy A: 50 mg/100g - potasu: 2467 mg/100g - magnezu: 418 mg/100g

Mikroliście kolendry

intensywne, w smaku przypominają dorosłą kolendrę

Pełne:

witamin i mikroelementów

Mikroliście pora

wyraziste w smaku, smakują jak połączenie szczypioru i czosnku

Pełne:

witamin i mikroelementów

Mikroliście brokuła

łagodne, o neutralnym smaku

Pełne:

- witaminy A: 159 mg/100g - żelaza: 12,3 mg/100g - magnezu: 320 mg/100g

Mikroliście pak choi

pyszne, z nutką goryczki w smaku doskonałe sprawdzą się w kuchni azjatyckiej

Pełne:

witamin i mikroelementów

Mikroliście czerwonej kapusty

łagodne, ale intensywne w smaku, doskonale sprawdzą się w sałatkach lub jako dodatek do zup i kanapek.

Pełne:

- żelaza: 29,7 mg/kg - fosforu: 407,9 mg/kg - magnezu: 298,9 mg/kg
Nie wiesz od jakich mikroliści zacząć?
Zamów nasz zestaw i przetestuj różne gatunki!